Tematy instytutu

Apelujemy o zmiany w RSPO

W liście skierowanym do Pani Ministry Barbary Nowackiej zwracamy uwagę na problem nieaktualności danych w nim zawartych, czy ich brakiem. Może to utrudniać m.in. współpracę pomiędzy szkołami a organami administracji, a także, co ważne szczególnie z naszej perspektywy, na współpracę z organizacjami pozarządowymi, grupami nieformalnymi czy prowadzącymi badania.

Apelujemy o zmiany w RSPO Read More »

Analiza problematyki studenckich praktyk zawodowych

Stowarzyszenie Instytut Młodzieżowy podjęło się analizy problematyki studenckich praktyk zawodowych pod kątem prawnym. Przeanalizowaliśmy przepisy prawa, a także stanowiska interpretacyjne Polskiej Komisji Akredytacyjnej, a także porównaliśmy je do zwyczajów panujących na uczelniach w Polsce. Opracowaliśmy szereg postulatów, które znacząco poprawią jakość i sensowność realizacji studenckich praktyk zawodowych.

Analiza problematyki studenckich praktyk zawodowych Read More »

Uwagi do podstawy programowej HiT-u

„HIT” – Historia i Teraźniejszość to nowy przedmiot dla uczniów szkół ponadpodstawowych proponowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Mateusz Majkut – wiceprezes Instytutu przyjrzał się proponowanej przez MEiN podstawie programowej i przygotował uwagi, które następnie zostały przesłanie do Ministerstwa. Zapraszamy do zapoznania się z treścią naszych uwag.

Uwagi do podstawy programowej HiT-u Read More »

Raport: powrót do nauki stacjonarnej w maju 2021

Instytut Młodzieżowy przygotował ankietę na temat powrotu do nauki stacjonarnej w maju 2021. Zbadaliśmy nie tylko co uważają młodzi, ale także przeanalizowaliśmy główne obawy związane z powrotem do tradycyjnej nauki w szkołach. Przygotowaliśmy rekomendacje oraz analizę jednej z najbardziej palących kwesti – systemu oceniania w szkole oraz problemu natłku zadań domowych i sprawdzianów, który wskazała

Raport: powrót do nauki stacjonarnej w maju 2021 Read More »

man and woman sitting on chairs

Samorządy Uczniowskie

Samorząd Uczniowski w skrócie Samorząd Uczniowski („SU”) to organ szkoły, który tworzą wszyscy uczniowie. Zasady jego działania, wybór organów jakie zostają w ramach niego powołane – określa Regulamin Samorządu Uczniowskiego. Regulamin ten nie może być sprzeczny ze statutem szkoły. Co więcej, SU działa w każdej szkole publicznej prowadzonej przez jednostki samorządu terytorialnego. W przypadku innych

Samorządy Uczniowskie Read More »

Scroll to Top