Dynamiczne zmiany rynku pracy, skłoniły decydentów do rozmowy na tematy dotyczące edukacji i tego jak przygotować młodych na dynamicznie zmieniający się rynek uzależniony od przemian technologicznych w gospodarce. Kluczowa okazała się także dyskusja na temat edukacji finansowej na wczesnych etapach edukacji. Jako młodzieżowy think thank, wielokrotnie interweniujący w kwestiach podstawy programowej na bieżąco śledzimy dyskusję związaną z proponowanym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej „profilem absolwenta”. Poniżej przedstawiliśmy Nasze najważniejsze spostrzeżenia. Ponadto Zachęcamy do zapoznania się z relacją z wydarzenia, która została opublikowana na portalu „Gazeta Kongresy”.
Organizatorką wydarzenia została wicemarszałek Monika Wielichowska we współpracy z Fundacją Bridges. Wśród zaproszonych gości znaleźli się eksperci ze świata nauki, ale także przedstawcie struktur rządowych:

- Wicemarszałek Sejmu Monika Wielichowska
- Wiceminister Edukacji Katarzyna Lubnauer
- Wiceminister Rozwoju i Technologii Michał Jaros
- Poseł na Sejm RP Jolanta Niezgodzka
- Poseł na Sejm RP Joanna Frydrych
- Dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych dr Tomasz Gajderowicz
- Prezes Warszawskiego Instytutu Bankowości Waldemar Zbytek
- Rektor Szkoły Głównej Handlowej dr hab . Krzysztof Kozłowski
- Prezeska Fundacji Bridges Vivien Rydz
Podczas konferencji podkreślono kluczową rolę nauczycieli w promowaniu przedsiębiorczości oraz wskazano na potrzebę opracowania nowych materiałów dydaktycznych i doskonalenia kadry pedagogicznej. Wiceminister Katarzyna Lubnauer zaprezentowała koncepcję “profilu absolwenta”, który ma uwzględniać rozwój kompetencji cyfrowych, umiejętności miękkich oraz wiedzy ekonomicznej.
Nasze stowarzyszenie z zainteresowaniem śledziło debatę o finansowej edukacji młodzieży, która powinna obejmować zarządzanie budżetem domowym, planowanie wydatków oraz podstawy inwestowania. Eksperci zwrócili uwagę na niski poziom świadomości w zakresie systemu emerytalnego i funkcjonowania Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, co pokazuje konieczność intensyfikacji działań edukacyjnych.
Interesującym zagadnieniem była również dyskusja na temat inwestowania i kultury podejmowania ryzyka. Dr Tomasz Gajderowicz podkreślił, że polski system edukacji powinien kształtować podejście do porażek jako elementu nauki, a nie przeszkody. Budowanie świadomości finansowej od najmłodszych lat może przyczynić się do wzrostu innowacyjności i gospodarczego rozwoju kraju.





Udział w konferencji był dla nas cennym doświadczeniem, które utwierdziło nas w przekonaniu o konieczności aktywnego zaangażowania w edukację ekonomiczną młodych ludzi. Współpraca nauki, administracji i biznesu jest kluczem do budowania nowoczesnego modelu kształcenia, który odpowiada na potrzeby współczesnej gospodarki. Jesteśmy gotowi do działania i wspierania inicjatyw, które pozwolą młodym ludziom lepiej odnaleźć się w świecie finansów i przedsiębiorczości.